tirsdag den 6. oktober 2015

Fundación Amor y Energia and family life

I have been pretty busy and tired since my last post which is actually two weeks ago!

Since then I have moved to my host family who are really, really sweet! I must say that I enjoy it more than staying in the apartment and I learn a lot more Spanish, because my host family only speaks Spanish and always correct my grammar, when I make mistakes. And even practicing a little every day helps a lot!
This is also one of the reasons why I am so tired! Because even after 10 minutes of talking you need a short break. And luckily this also means that I will get to train my brain while here.

In my host family I live with my host mom and host dad, Emma and Hannibal, and the two kids, Omar who is 14 and Katty who is 10. I also live with another Danish volunteer, Sofie, and right now it is a bit unclear how long she will be staying in Ecuador.

I feel a bit awkward in the family sometimes because I feel like I am intruding their private life, but apparently they have been hosting volunteers for a lot of years and they are so nice to me! And it seems like they are enjoying having me here.


I also started working in Fundación Amor y Energia last Monday, and I really enjoy it! Usually we conduct horse therapy in the morning and have riding classes in the afternoon. Otherwise we just take care of the place and the horses.
At times I find the work heart breaking, when kids or adults who can barely walk on their own or with other disabilities come in for the therapy. But it also makes me really happy to know that we are helping them and just making them smile or laugh is satisfying.
The work is also physically hard and we walk a lot, so right now I go to bed at 9 every evening. I think one of the only downsides of my new work is that I have to walk half an hour after taking the bus to go there. But I do not care. I feel motivated to go to work in the morning and I love it.
Normally I work from 8-18 with a 2 hour lunch break, but if there is not much work to do I can be let off earlier, which is really nice sometimes.

Only downside since I moved? I have had a bag sliced open and some money stolen. Luckily I only had money stolen and nothing else, I just feel annoyed that it happened and that you have to watch you stuff all the time. I am pretty sure it happened at the bus stop or in the bus where there were lots of people. It is annoying but it could have been a lot worse.

As I since then have been a bit afraid of bringing my camera I have no proper pictures, but here is one from the blood moon, and as we are in Ecuador we did not have to get up in the middle of the night to see it.








Jeg har haft ret travlt og været virkelig træt siden mit sidste indlæg, hvilket forklarer hvorfor det tog så lang tid med et nyt.

Siden da er jeg flyttet til min værtsfamilie, og de er rigtig søde. Jeg nyder at bo her frem for i lejligheden og jeg lærer mere spansk, da de ikke snakker engelsk og altid retter min grammatik. Og selvom de kun får snakket en lille smule, så er det stadigvæk øvelse.
Det er en af grundene til hvorfor jeg har været så træt - selv 10 minutters samtale kan være trættende.

I min værtsfamilie er min værtsforældre, Emma og Hannibal, og deres to børn, Omar på 14 og Katty på 10. Jeg bor også sammen med en anden dansk volontør, Sofie, men lige nu er det lidt uklart hvor længe hun bliver.

Nogle gange er det lidt underligt, fordi jeg føler at jeg ødelægger deres privatliv, men de har haft volontører i mange år og nyder det.


Jeg er også begyndt at arbejde hos Fundación Amor y Energia og jeg er rigtig glad for det. Normalt har vi hesteterapi om morgenen og ridelektioner om eftermiddagen. Derudover går vi til hånde og sørger for hestene.
Nogle gange gør det ondt i hjertet at arbejde på projektet, når der kommer børn eller voksne med slemme psykiske sygdomme eller fysiske handicap. Men det er tilfredstillende at vi hjælper og bare det at se dem smile eller grine varmer ens hjerte.
Arbejdet er fysisk hårdt og vi går meget. Jeg arbejder normalt fra 8-18 med en 2 timers frokostpause. Det værste ved projektet er at jeg skal gå omkring en halv time fra bussen, men jeg er meget motiveret fordi jeg er rigtig glad for mit arbejde.
Og hvis der ikke er meget arbejde kan jeg få tidligere fri.

Det værste der er sket siden jeg flyttede? Jeg fik en taske skåret op og mine penge blev stjålet. Heldigvis var der ikke andet i tasken, men det er stadigvæk irriterende at det skete - og at man absolut skal være virkelig forsigtig med sine ting. Jeg er sikker på at det skete i bussen eller busstoppet, hvor der altid er mange mennesker. Men der kunne stadigvæk være sket værre ting, så jeg er glad for, at jeg kun fik stjålet penge.

Og siden da har jeg været lidt bange for at medbringe mit kamera og derfor får I et billede af blodmånen set herfra. Hvor vi ikke blev nødt til at stå op midt om natten for at se den.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar